AhLaN WasAhLan

Wednesday 29 June 2011

             ERTI SEBUAH PERSAHABATAN


aku takut dan risau
punya sahabat hanya sementara
walaupun seteguh batu karang di lautan
tapi hati ku kian suram tanpa sahabat sejati


sahabat yang dulu teman sejati
kini hanya tinggal sejarah
yang terpahat hebat di fikiran dan dada ku


adakah semua ini suratan takdir
yang hanya sementara untuk nama seorang sahabat
datang tak di jemput dan pergi tak di hantar..
aku ingainkan cukup seorang sahabat yang mampu di sisi
saat suka dan duku bersama..


sahabat sejati ku,
aku hanya manusia kerdil yang hanya ingin menjadi sahabat yang terbaik
di mata seorang sahabat yang mengerti perasaan ku wahai sahabat..
aku tahu kekurangan diri ku..aku tahu apa kelebihan ku
dan aku tahu semua itu...


tapi sahabat,
tanpa mu di sisi ibarat aku dalam kegelapan di dunia serba moden ini..
aku ingin di tegur oleh seorang sahabat..
aku ingin gelak tawa bersama² sahabat..
aku ingin sahabat yang baik..
dan aku inginkan sahabat yang sejati untuk selamanya
bukan seorang sahabat yang hanya ada bila aku senang
dan pergi bila aku susah..
aku TIDAK mahu begitu..
aku hanya inginkan sahabat susah dan senang..


itulah sahabat yang betul² sejati...

p/s; Persahabatan itu diawali Dengan Kejujuran...
jika Kejujuran itu Tidak ada...
Persahabatan tidak akan Lengkap...
Meski Kejujuran itu Manyakitkan ataupun
Manyenangkan............
Dari situlah Terjalin Sebuah paesahabatan Yang kuat...

No comments:

Post a Comment