AhLaN WasAhLan

Wednesday 9 November 2011

hari nie dah masuk 4 hari diriku dalam kesedihan , mencari jalan ketenangan ... semue org xmenghiraukan aku dan kekasihku pula seperti tidak paham akan perasaan ku y aku alami sekrg .. sedih sgt , terase sgt ngan perangai family ku .. enth xtaw lah smpai ble aku bloh bersabar dan bertahan ... aku mencari2 ketenangan , memerlukan seseorg kawan y btol2 pham perasaan aku n bley buat aku happy semula tpi itu hanya lah mustahil ... semakin dekat aq pada tuhan , terase makin xtenteram jiwa ku ... aku xtahu lah d mana silap  ku smpai family ku menungkit segala y telah aq lakukan ... smpai mengeluarkan perkataan "fitnah" .. terase amat dalam ... aku terse makin jaoh ngan family sendiri .. aku xhengharap kasih syang y mengunung tinggi tpi aq cuma mengharap aq pham kan je .. dengan masalah kat office aku terpakse pendam tambah lgi masalah kat umh ...

aku terasa terpinggir jaoh dri family sendiri..  sewaktu nak buat pembedahan pon sesen pon aku xmintx family .. terpakse buat muka tebal pinjam owg ... dengan jumlah yg byk .. mane mampu nak byk dlm mase terdekat .. aku xpernah kedekut ngan family tpi kenape dyeowg kat sedemikian ,, dyoeowg xtanye lgsg pon mane aku dpt duit tok operation , aku terpakse tanggung beban sorg2 d sebabkan tiu aq kene berdikari tpi laen y dlm fikiran family ku .. ya allah aq sgt terase ngan mereka .. bermcm2  dugaan aku kena tggung semenjak lepas operation tu... mcm aqckp aku xmengharap kasih syg y tggi tpi aq cume harap mereka paham masalah aq tpiiiiiiiiiiiiii xtaw lah aku dpt family mcm nie ... 

tu masalah kat umh ...   kat office plak ....  selalu aq d kaitkan ngan mcm2 keburukan n fitnah ...  aku sendiri xpaham , aq dugaan y sedang berlaku semakin aku ingin berubah smakin byk masalh y timbul .. akk2 office tu memburuk kan aku depan2 tanpa rase bersalah sedikit pon .. pastu buat fitnah antara aku ngan abg dispact .. abg tu memg baik .. dah khawin n ad anak pon ape y nak dengki sgt ngan aq smpai membanding2 aku ngan akk office y laen .. dye just anggap aku adik je , aku pon bkan tegur sgt ngan dye .. xpaham sgt ape y bermain kat fikiran akk2 tu ..... aku thu aku nie terlalu muslimah n xpndai berfesyen tpi ape salah aku smpai d buat mcm nie .. akk y aq ingat baik ngan aq selama nie tpi dye y jadi org ketiga memburukkan aku.. aku terpakse pendam dan tutup telinga y sakit nie setiap kali masuk office tambah plak kene makin byk .... tambah lgi tekanan ku ..


smpai ble aq harus mcm nie ?? aku xkuat sgt .. rase nak keluar je dri umh tu! family xhirau kan aku dah walaupon aku masih dlm keadaan sakit dan kekasih ku plak xpaham perasaan ku setiap kali dye coll asik ckp je aq nie mcm nak marah dye tpi bkan aq nak marah ...aku try nak buat suara happy ptiiiiii xmampu n then dye ... entah lah xtaw nak expain ape lgi ... smlm aku p haspital n than doktar ckp sakit ku bley effect kalo aq ters mcm nie .. aku memg xmo semue nie berlaku n xminta pon semue nie masalah datang ... aku hari2 hanya mampu berdoa , pasrah dan mengeluarkan air mata je ... lepas nie abg aq dh nak khawin entah ape plak y berlaku pada diri ku ... 

kegembiraan yang dtang pada diri ku selalu hanya sementara shaja ...aku perlukan kawan!!! tperlukan kekuatan datang dri TUHAN..emmm ;(

No comments:

Post a Comment